Laatst gewijzigd: augustus 2024
Artikel 1. Definities
1. Opdrachtnemer: Lumen8 Digital (KvK-nummer 93024207), gevestigd te (1349GL) Almere aan het adres William Jamesstraat 29.
2. Opdrachtgever: de (beoogde) contractspartij van Opdrachtnemer.
3. Overeenkomst: de tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever gesloten overeenkomst.
4. Partijen: Opdrachtgever en Opdrachtnemer gezamenlijk.
5. Offerte: Een schriftelijk aanbod van Opdrachtnemer, zoals dat aan Opdrachtgever is verstrekt en toegelicht.
6. Overeenkomst: Een door Opdrachtgever en Opdrachtnemer ondertekend document, waarin de afspraken met betrekking tot de door Opdrachtnemer te verrichten -en door Opdrachtgever- te aanvaarden werkzaamheden zijn vastgelegd.
Artikel 2. Algemeen
1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer waarop Opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Opdrachtgever aanvaardt deze algemene voorwaarden en ziet uitdrukkelijk af van de toepasselijkheid van eigen algemene voorwaarden.
2. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Indien een of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. Partijen zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen, ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen, overeen te komen, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.
Artikel 3. Offerte
1. Een offerte van Opdrachtnemer is, voor Opdrachtgever, vrijblijvend tenzij in de offerte schriftelijk uitdrukkelijk anders wordt vermeld.
2. Een offerte is dertig (30) dagen geldig, gerekend vanaf dagtekening van de offerte, tenzij in de offerte anders is aangegeven.
3. Opdrachtnemer is aan de inhoud van een offerte gebonden wanneer Opdrachtgever, binnen 30 dagen na dagtekening van de offerte, zijn akkoord schriftelijk kenbaar maakt. Indien deze schriftelijke kennisgeving na is dertig (30) dagen plaatsvindt, heeft Opdrachtnemer het recht om af te wijken van de offerte.
Artikel 4. De Overeenkomst
1. Een door Opdrachtgever, schriftelijk, voor akkoord bevestigde offerte wordt Opdrachtnemer vastgelegd in een overeenkomst. De overeenkomst heeft slechts werkende kracht indien door Opdrachtgever is ondertekend.
2. Een overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk in de overeenkomst anders zijn overeengekomen.
3. Indien een overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd komen partijen een feitelijke datum van aanvang én beëindiging van de werkzaamheden overeen. 4. Opzegging van een overeenkomst moet ten minste zeven (7) dagen voor het beëindigen van een contractperiode schriftelijk worden opgegeven aan Opdrachtnemer. In de eerste maand is er ten alle tijden de mogelijkheid om de overeenkomst op te zeggen (minimaal een (1) dag voor het einde van de eerste maand).
De bewijslast van ontvangst van de opzegging ligt bij de Opdrachtgever. Opdrachtnemer zal op verzoek de opzegging bevestigen. In alle andere gevallen zal er maandelijks gefactureerd worden tot een van de partijen de overeenkomst opzegt in overeenstemming met de eerdergenoemde voorwaarden.
5. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd door partijen stilzwijgend wordt voortgezet nadat de looptijd van de overeenkomst is verstreken, dan wordt deze geacht te zijn voortgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Artikel 5. De garantie
1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar goed inzicht en beste vermogen uitvoeren.
2. Opdrachtnemer handhaaft een garantiebeleid dat enkel geldig is als een reguliere leadgeneratie campagne wordt uitgevoerd, indien Opdrachtgever wenst de leads meer vragen te laten invullen (anders dan naam, e-mailadres en telefoonnummer) of direct een afspraak online te laten inplannen vervalt deze garantie.
3. Een consult of afspraak wordt gedefinieerd als de naam, e-mailadres en telefoonnummer van een persoon die via de campagne van de Opdrachtnemer zelf of via de Opdrachtnemer een tijd heeft gereserveerd in de agenda van de Opdrachtgever.
4. Opdrachtnemer handhaaft een garantiebeleid dat niet geldig is zodra er korter geadverteerd wordt dan 30 dagen of niet het hele advertentiebudget gebruikt wordt wegens redenen buiten het bereik van Opdrachtnemer is het garantiebeleid niet van toepassing.
5. Indien de Opdrachtnemer de vastgestelde garantie niet behaalt, betaalt de Opdrachtnemer de Opdrachtgever €50 terug voor elke afspraak die niet binnen de gestelde termijn is gecreëerd.
6. Het garantiebeleid van Opdrachtnemer is enkel geldig zodra Opdrachtnemer de volledige vrijheid krijgt in de opmaak & strategie van de campagnes. Mocht Opdrachtgever niet akkoord zijn met de werkwijze, invalshoeken, teksten en/of afbeeldingen van Opdrachtnemer, en mocht Opdrachtgever dus een andere aanpak willen hanteren, dan vervalt de garantie automatisch aangezien Opdrachtnemer op deze wijze beperkte invloed heeft op de uitkomst van de campagne.
Artikel 5.2 De garantie verdubbeling investering 90 dagen
1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar goed inzicht en beste vermogen uitvoeren.
2. Opdrachtnemer garandeert opdrachtgever een verdubbeling van zijn/haar investering binnen een periode van 90 dagen na aanvang van de eerste advertentiecampagne.
3. Indien de verdubbeling van de investering niet binnen de gestelde termijn wordt bereikt, zal Opdrachtnemer kosteloos doorgaan met de dienstverlening totdat dit wel is bereikt.
4. De prestatie is voltooid wanneer een levenslange klantwaarde is gecreëerd die gelijk staat aan een verdubbeling van de totale management fee van 90 dagen. 5. Levenslange klantwaarde wordt gedefinieerd als het bedrag dat een klant gedurende hun hele relatie met Opdrachtgever zal genereren, uitgedrukt in financiële termen.
6. Bepaling van de levenslange klantwaarde gebeurt in het kennismakingsgesprek tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever en zal benoemd worden in de offerte. 7. Voor de berekening van levenslange klantwaarde worden enkel en alleen individuen meegerekend die naar aanleiding van de inzet van Opdrachtnemer fysiek in de locatie van Opdrachtgever zijn geweest.
8. Annuleringen en individuen die niet langs zijn geweest worden niet meegerekend.
9. Opdrachtgever erkent en stemt ermee in dat het advertentiebudget geen onderdeel is van deze garantie.
10. Opdrachtnemer handhaaft een garantiebeleid dat niet geldig is zodra er korter geadverteerd wordt dan 90 dagen of niet het hele advertentiebudget gebruikt wordt wegens redenen buiten het bereik van Opdrachtnemer is het garantiebeleid niet van toepassing.
11. Het garantiebeleid van Opdrachtnemer is enkel geldig zodra Opdrachtnemer de volledige vrijheid krijgt in de opmaak & strategie van de campagnes. Mocht Opdrachtgever niet akkoord zijn met de werkwijze, invalshoeken, teksten en/of afbeeldingen van Opdrachtnemer, en mocht Opdrachtgever dus een andere aanpak willen hanteren, dan vervalt de garantie automatisch aangezien Opdrachtnemer op deze wijze beperkte invloed heeft op de uitkomst van de campagne.
12. Het garantiebeleid is alleen van toepassing indien de opdrachtnemer volledig inzicht krijgt in het systeem waarin de financiële prestaties worden vastgelegd.
Artikel 5.3 De garantie op leads
1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar goed inzicht en beste vermogen uitvoeren.
2. Opdrachtnemer handhaaft een garantiebeleid dat enkel geldig is als een reguliere leadgeneratie campagne wordt uitgevoerd, indien Opdrachtgever wenst de leads meer vragen te laten invullen (anders dan naam, bedrijfsnaam, e-mailadres en telefoonnummer) of direct een afspraak online te laten inplannen vervalt deze garantie. Een lead betekent de naam, evt. bedrijfsnaam, e-mailadres en telefoonnummer van iemand die zijn contactgegevens heeft achtergelaten via de campagne van Opdrachtnemer.
3. Opdrachtnemer handhaaft een garantiebeleid dat niet geldig is zodra er korter geadverteerd wordt dan 30 dagen of niet het hele advertentiebudget gebruikt wordt wegens redenen buiten het bereik van Opdrachtnemer is het garantiebeleid niet van toepassing.
4. Indien de Opdrachtnemer de vastgestelde garantie niet behaalt, betaalt de Opdrachtnemer de Opdrachtgever €26,67 terug voor elke lead die niet binnen de gestelde termijn is gecreëerd.
5. Het garantiebeleid van Opdrachtnemer is enkel geldig zodra Opdrachtnemer de volledige vrijheid krijgt in de opmaak & strategie van de campagnes. Mocht Opdrachtgever niet akkoord zijn met de werkwijze, invalshoeken, teksten en/of afbeeldingen van Opdrachtnemer, en mocht Opdrachtgever dus een andere aanpak willen hanteren, dan vervalt de garantie automatisch aangezien Opdrachtnemer op deze wijze beperkte invloed heeft op de uitkomst van de campagne.
Artikel 6. Voltooiing
1. Voor Opdrachtnemer geldende termijnen zijn niet fataal, tenzij partijen in de overeenkomst uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. Een overeengekomen voor Opdrachtnemer geldende termijn gaat eerst in nadat de Overeenkomst is gesloten en alle voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke gegevens in het bezit zijn van Opdrachtnemer. Een overeengekomen voor Opdrachtnemer geldende termijn wordt minimaal verlengd met het aantal dagen dat is verstreken tussen het moment van totstandkoming van de Overeenkomst en het moment waarop alle voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijke gegevens in het bezit van Opdrachtnemer zijn gekomen.
2. Opdrachtgever stelt toegang tot Facebook Business Manager beschikbaar ten behoeve van Opdrachtnemer, om uitvoering te kunnen geven aan de prestatie. 3. Opdrachtnemer heeft het recht om de opdracht (deels) door derden te laten uitvoeren.
4. Indien overeengekomen is dat de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan Opdrachtnemer de uitvoering van de onderdelen uit een latere fase opschorten totdat de Opdrachtgever de resultaten van de voorafgaande fase heeft goedgekeurd en/of betaald.
5. Wanneer in de overeenkomst een termijn overeengekomen is voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden is dit te allen tijde een indicatieve termijn maar nooit een fatale termijn. Indien Opdrachtnemer, ongeacht de omstandigheden en oorzaken, verwacht een termijn te overschrijden zal Opdrachtnemer Opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.
Artikel 7. Prijs en betaling
1. Tenzij in de overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen gelden prijzen exclusief BTW.
2. Tenzij in de overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk anders (zoals middels een vaste prijs of een wijziging in de opdracht) is overeengekomen verricht Opdrachtnemer haar werkzaamheden tegen een maandelijks tarief en worden externe kosten rechtstreeks doorbelast aan Opdrachtgever. Eventuele voorschotten worden pas verrekend bij (en gelden dus als verschuldigd betaald tot in ieder geval) de laatste declaratie aan Opdrachtgever. Opdrachtnemer zal ten alle tijden eerst overleggen met Opdrachtgever voordat er dergelijke kosten worden gemaakt.
3. Opdrachtnemer incasseert maandelijks vooraf via rekeningnummer NL11 ABNA 0132 0760 47 t.n.v. opdrachtnummer.
4. Deze overeenkomst wordt maandelijks automatisch vanaf de datum van de start van de samenwerking (eerste betaling) verlengt.
5. Alle betalingen door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer dienen te worden gedaan op een door Opdrachtnemer aan te wijzen bankrekeningnummer, zonder opschorting of verrekening, in euro’s en uiterlijk veertien (14) dagen na factuurdatum. Voorschotten dienen op de factuurdatum zelf te worden betaald. Dit betreffen ‘voor de voldoening bepaalde termijnen’ in de zin van art. 6:83 sub a BW.
6. Bij gebreke van volledige en tijdige betaling zoals bedoeld in voorgaand lid treedt Opdrachtgever van rechtswege in verzuim met in ieder geval de volgende gevolgen:
7. Opdrachtgever wordt een rente verschuldigd van 1,5% per maand over de openstaande factuur/facturen;
8. Opdrachtgever wordt buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd van 15% van de openstaande factuur/facturen met een minimum van € 250,00;
9. Indien Opdrachtnemer Opdrachtgever ter zake haar betalingsverplichtingen in rechte betrekt wordt Opdrachtgever eveneens, in aanvulling op voorgaande leden, de daadwerkelijke kosten die Opdrachtnemer daarvoor dient te maken (zoals advocaatkosten, deurwaarderskosten, griffierechten etc.) verschuldigd.
10. Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds eerst in mindering op alle verschuldigde kosten en rente en vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs indien Opdrachtgever vermeldt dat betaling betrekking heeft op (een) latere factu(u)r(en).
11. Opdrachtnemer is te allen tijde gerechtigd van Opdrachtgever zekerheidsstelling en/of vooruitbetaling te verlangen voor de nakoming door Opdrachtgever van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst. Zulks geldt in ieder geval bij enige overschrijding van enige betalingstermijn, of enige andere tekortkoming ten aanzien van deze Overeenkomst of ten aanzien van andere Overeenkomsten zijdens Opdrachtgever. Opdrachtgever zal hieraan op eerste verzoek voldoen.
Artikel 8. Wijziging en meerwerk
1. Indien Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever of op zijn eigen verzoek, met voorafgaande instemming van Opdrachtgever, werkzaamheden of andere prestaties heeft verricht die buiten de inhoud of omvang van de overeenkomst vallen, zullen deze werkzaamheden of prestaties door Opdrachtgever worden vergoed volgens de afgesproken tarieven. Opdrachtnemer is nimmer verplicht aan een dergelijk verzoek te voldoen en hij kan verlangen dat daarvoor een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst wordt gesloten.
2. Voor zover voor de dienstverlening een vaste prijs is afgesproken zal Opdrachtnemer Opdrachtgever desgevraagd tevoren schriftelijk informeren over de financiële consequenties van het meerwerk.
Artikel 9. Kwaliteit en klachten
1. Opdrachtgever dient binnen dertig (30) dagen na het verrichten van de werkzaamheden én (in ieder geval) binnen veertien (14) dagen na ontvangst de factuur een beroep te doen op een gebrek in de prestatie van Opdrachtnemer. Na verloop van deze termijn wordt geacht dat de werkzaamheden aan de Overeenkomst beantwoorden.
Artikel 10. Overmacht
1. Indien Opdrachtnemer door een niet-toerekenbare tekortkoming niet aan haar verplichtingen jegens Opdrachtgever kan voldoen is sprake van een overmachtstoestand, is Opdrachtgever niet bevoegd de overeenkomst te ontbinden en wordt de nakoming van de verplichtingen van Opdrachtnemer opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand.
2. Voor zoveel Opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Opdrachtnemer gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te declareren. Opdrachtgever is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst. 3. In geval van een overmachtstoestand heeft Opdrachtgever geen recht op enige (schade)vergoeding, ook niet als Opdrachtnemer als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben.
4. Onder overmacht wordt verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien en niet voorzien, waarop Opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens Opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet van Opdrachtnemer kan worden verlangd, ongeacht of die omstandigheid ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst ook te voorzien was.
Artikel 11. Intellectuele eigendom
1. Tenzij expliciet schriftelijk anders is overeengekomen, behoudt Opdrachtnemer de auteursrechten, octrooirechten en alle overige rechten van industriële en/of intellectuele eigendom op de door haar verrichte werkzaamheden, landingspagina’s, gedane aanbiedingen, verstrekte ontwerpen, afbeeldingen, tekeningen, (proef)modellen, recepten, programmatuur enz.
2. Tenzij expliciet schriftelijk anders is overeengekomen blijven de rechten op de in dit artikel genoemde gegevens eigendom van Opdrachtnemer ongeacht of aan Opdrachtgever voor de vervaardiging ervan kosten in rekening zijn gebracht.
3. Opdrachtgever zal de informatie van Opdrachtnemer niet aan derden verstrekken, op welke wijze dan ook, behoudens voor zover zulks redelijkerwijs noodzakelijk is in verband met de goede uitvoering van de Overeenkomst en dan alleen nadat en voor zover een geheimhoudingsverplichting is overeengekomen.
Artikel 12. Aansprakelijkheid
1. Partijen zijn ieder voor hun eigen deel van deze overeenkomst aansprakelijk. Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid voor gevolgschade en-of bedrijfsschade (zoals het niet behalen van de gewenste leads) uit. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden.
2. De aansprakelijkheidsuitsluiting in dit artikel blijft buiten toepassing, indien schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van Opdrachtnemer of haar leidinggevend personeel.
3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van fouten in de door Opdrachtgever verstrekte informatie, zoals voorgeschreven werkwijzen of gegeven orders, aanwijzingen en instructies, en voor schade die het gevolg is van door Opdrachtgever of in haar opdracht door derden uitgevoerde werkzaamheden.
4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor gehackte accounts dan wel de gevolgschade die zijn ontstaan doordat accounts (zoals o.a. van Facebook) zijn gehackt. Daarnaast is Opdrachtnemer niet aansprakelijk voor de gemaakte kosten bij bijvoorbeeld Facebook.
5. De gevolgen van de naleving (door Opdrachtnemer of derden) van wettelijke voorschriften of beschikkingen van overheidswege zijn voor rekening van Opdrachtgever, ongeacht of de oorzaak/noodzaak van die naleving aan Opdrachtgever, Opdrachtnemer of een derde te wijten is.
6. Opdrachtgever kan alleen een beroep doen op de verplichtingen, zoals die voortvloeien uit dit artikel, indien zij zelf aan al haar verplichtingen ten opzichte van Opdrachtnemer heeft voldaan.
7. Ieder vorderingsrecht uit welke hoofde dan ook van Opdrachtgever op Opdrachtnemer verjaart uiterlijk één jaar na het verrichten van de werkzaamheden.
Artikel 13. Opschorting, verrekening en ontbinding
1. In de navolgende gevallen is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en heeft Opdrachtnemer het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk – zonder dat enige ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst vereist is – buitengerechtelijk te ontbinden: a. Indien Opdrachtgever haar faillissement of (voorlopige) surséance van betaling aanvraagt, dan wel in staat van faillissement wordt verklaard, (voorlopige) surséance van betaling wordt verleend, dan wel Opdrachtgever krachtens wetsbepaling onder bewind, beheer of curatele wordt gesteld; b. Indien Opdrachtgever (onderdelen van) haar onderneming althans haar activiteiten geheel of gedeeltelijk overdraagt, liquideert of stillegt dan wel staakt; c. Indien ten laste van Opdrachtgever conservatoir of executoriaal beslag wordt gelegd; d. Indien Opdrachtnemer goede grond heeft te vrezen dat Opdrachtgever tekort zal schieten in de nakoming van haar verplichtingen, of indien Opdrachtgever reeds tekort is geschoten.
Artikel 14. Toepasselijk recht en geschillen
1. Op de Overeenkomst is alleen Nederlands recht van toepassing, met uitsluiting van het Weens Koopverdrag.
2. Uitsluitend de rechtbank die bevoegd is ter zake van de gemeente waar Opdrachtnemer gevestigd is, is bevoegd om geschillen te beslechten die voortvloeien uit de Overeenkomst, tenzij Opdrachtnemer kiest voor de wettelijk relatief bevoegde rechter.