Case Study

VIP Body Clinic

€10.700+

EXTRA OMZET UIT META

In februari 2024 zijn we begonnen met het genereren van leads voor VIP Body Clinic.


VIP Body Clinic is gespecialiseerd in schoonheid, van binnen en buiten. Voor huidverbetering en -verjonging, afvallen, definitief ontharen middels laseren en nog veel meer. In nauwe samenwerking met Olivera, de eigenaresse, hebben we doeltreffend gewerkt aan het onder de aandacht brengen van laserontharingspakketten.


In circa 90 dagen hebben we 112 leads gegenereerd. Van deze leads hebben uiteindelijk 48 personen een afspraak gemaakt in de salon en werd 69% van de afspraken in de salon geconverteerd naar een betalende klant.

Door de afspraken uit de eerste 30 dagen is er een extra omzet van €10.701 gegenereerd.

48 Afspraken

Er is een advertentiebudget van iets minder dan €1.513 gebruikt om 112 leads te genereren. Een afspraak naar de salon kostte hierdoor ongeveer €31,52.

Let op: in deze berekening is enkel rekening gehouden met de Facebook advertentiekosten - dit is dus exclusief onze service fee.

53.117

Mensen bereikt

112

Leads gegenereerd

48

Afspraken geboekt

€10.701

Extra omzet

Hoe hebben we dit gedaan?

  1. Advertenties op Facebook & Instagram

Advertenties op

Facebook & Instagram

Voordat we verschillende invalshoeken hebben getest voor de doelgroep, hebben we gespard met de klant over wat de pijnpunten en/of obstakels zijn voor de doelgroep om langs te komen voor een behandeling.

Door hier op in te spelen kunnen we de doelgroep triggeren en helpen we ze door juist deze pijnpunten 'op te lossen' voor hen.

In dit geval kwam de best presterende advertentie voort uit het benadrukken van het behandelingstraject met een persoonlijke touch, door gebruik te maken van door gebruikers gegenereerde content (UGC).

Er was een duidelijke vraag naar het tonen van de locatie en behandelervaring. Vervolgens klikken de prospects door naar een leadform.

  1. Contactformulier bij interesse

Contactformulier

bij interesse

Zodra de prospect meer informatie wil over de dienst van onze klant, kan hij of zij contactgegevens achterlaten.

Vervolgens komt deze informatie binnen in ons systeem en nemen wij contact op met de prospect om te kijken of ze een afspraak willen inplannen.

  1. Inplannen van de afspraak

Inplannen van

de afspraak

De lead komt binnen in ons systeem. Vervolgens nemen wij contact op met de lead om diegene te kwalificeren. Als de lead is gekwalificeerd boeken wij hem/haar in de agenda voor een afspraak.

Plan nu een 30 minuten kennismaking

Ben jij klaar om jouw agenda weer vol met afspraken te krijgen? Plan dan direct een 30 minuten kennismaking in en ontdek of wij je kunnen helpen.

Copyright 2024 . All rights reserved